فقط من و من و زندگى
فقط من و من و زندگى

فقط من و من و زندگى

هزینه بسیار بالا برق در المان

واقعا تو المان باید خیلى هواسمون به هزینه برق باشه

خصوصا اب گرم خوب اب گرم با ابگرمکن برقى کار میکنه پس نباید زیاد کار شست شو با ابگرم انجام بدید و یا  زیر دوش ابگرم مداوم باشید 

در ایران خوب با گاز هستش و هزینه اش زیاد نیست خوب بالاخره خودمون منابع طبیعى زیادى داریم استخراج میکنیم

استفاده از فر اجاق گاز هم خیلى در طول هفته استفاده بشه مصرف برق میبره بالا اینجا المانى ها همه ماشین ظرف شویى دارند و ظروف هم  کم کم دو دست یا بیشتر دارند که وقتى کثیف میشه ظرف کثیف داخل ماشین میزارن و از ظرفها تمیز استفاده میکنن تا ماشین  ظرف شویى حجمش براى شستشو تکمیل بشه و ماشین ظرف شویى هم هفته اى دو سه با روشن میکنند که هم مصرف برق هم تکمیل ظرفها

خلاصه مصرف برق بره بالا هزینه برقتون بیشتر میشه و باید پرداخت کنید و دفعه بعد هم بیشتر بشه اداره برق جریمه میکنه و حتى ممکنه برقتون  قطع کنه 

خدایا شکر ما به این مراحل نرسیدیم


و داستان شمع روشن کردن المانى ها هم یکى از دلیلش کم مصرف کردن برق هست البته رمانتیک هم هست 

تعطیلات المان

نمى دونم چرا از تعطیلات المان خوشم نمیاد

شاید دلیلش این باشه عادت دارم به زندگى ایران

اخه اینجا وقتى تعطیل میشه به کل همه فروشگاه مارکت ها بسته میشه  به غیر از بعضى رستوران کافه ها

یعنى عین شهر مردگان میشه یادمه وقتى تو ایران داداشم از این فیلمها ترسناک میزاشتن که مثلا ادم کش تو شهر داره یکى رو میکشه و هیچ کس هم نیست همیشه میگفتم یعنى تو شهر کسى رفت امد نمى کنه این چه جور فیلمیه

حالا اینجا مى بینم واقعا عین فیلماشون سوت کور هست حالا باز تابستون یا وقتى هوا خوبه باز یه رفت امدى هست زمستونا خیلى خلوت تره

تازه ایران تو تعطیلات بیشتر فروشگاه تا دیروقت باز مى مونه تازه از بعدظهر بیرون رفتن ما شروع میشه

اما اینجا بعدظهر یعنى شش هفت مغازه هاى لباس فروشگاه اجناس نمى دونم دکتر فلان بسته میشه 

حالام عید پاک مسیحى ها شده به کل بى حوصله دمق شدم

پایان انتظار براى بى بى تست

امروزم رفتم خریدم منظورم تست هست وقتى هم داشتم تست انجام مى دادم حس  کردم  پایین زیر شکمم دو تا قولمبه سفت شده بعد تست. هم که جواب باز منفى شد و من دلدرد گرفتم حس کردم باید براى پریود باشه که بله درست حدس زدم پریودم شروع شده بود و من تمام این مدت توهم زدم خیلى بده

صندوق پست خانه در المان

تو ایران  هیچ وقت صندوق پست ما زیاد کاربرد نداشت انگار مخصوص دکور بود حتى بروشور کاتولوگ هام داخلش نمى انداختن حتما باید لایه در یه به طریقى پشت در بندازند 

اما المان از روزنامه ها گرفته تا تخفیف ها و تبلیغات ها و مهم تَر نامه ها داخل صندوق پست انداخته میشه و از تکالیف ما هر روز در طى زمان هایى که ورود خروج از منزل داریم چک میکنیم.

البته ایران بیشتر سیستمش شبیه امریکاست اما المان همه چیز از طریق ایمیل نامه و پست هستش

امروز بیمه جدیدمون که ثبت نام کردیم و پست کردیم براشون برامون پست کردند و متاسفانه باز المانى ها با سهل انگارى کارت صادر شده بیمه همسرم با تاریخ تولد من خورده حالا باید ایمیل بدم و اون شرکت جواب بده که به احتمال کارت رو براشون پست کنم دوباره نامه بازى پست بازى شروع کنیم

جستجو براى خانه جدید در المان

واقعا یکى از دغدغه هاى اصلى شاید خیلى از ایرانى ها اجاره کردن خانه تو شهر هاى المان هست.

نمى دونم واقعا چرا اینقدر این المانى ها البته اونم استثنا وجود داره البته بگم بیشترشون خونه به خارجى نمى دهند ترجیحا خود المانى دوست دارند اجاره بدهند.

یکى از اشنایان که ١٨ سال در المان زندگى کرده براى اجاره خونه مجبور شد به یک دلال چند میلیونى بده تا قرداد خونه باهاش ببندن،

حالا به امید خدا براى ما رو خدا خودش واسطه باشه